Nielubiana kasza, a jaka pyszna, aromatyczna i zdrowa!

Kasza to przede wszystkim węglowodany, ale te których zdecydowanie nie powinniśmy unikać. Kasza jest pełna witamin i mikroelementów niezbędnych dla naszego organizmu. Wspomaga układ nerwowy, sercowo-naczyniowy, trawienny, a co ważne ma niski indeks glikemiczny (IG=46) dzięki czemu cukrzycy nie muszą się jej bać. Są jednak tacy (jak mój narzeczony), którzy kaszy nie lubią...i właśnie z myślą o nich powstał ten przepis. Dzięki tak przygotowanej kaszy przekonacie siebie i każdego niejadka. Kasza jest fantastycznym i szybkim dodatkiem do dań mięsnych i wegetariańskich. Idealnie komponuje się z mięsami w różnych sosach, rybami, leczo warzywnym czy tradycyjnym jajkiem w koszulce. Idealnie smakuje również solo :)

Dziś w roli głównej kasza bulgur, ale w taki sposób możemy przyrządzić wszystkie kasze jak i wszelkie odmiany ryżu.

100g kaszy lub ryżu

1 mała cebula

1 ząbek czosnku

1/4 średniej papryki żółtej i czerwonej

garstka naci pietruszki

sól, pieprz, słodka papryka, chilli, curry, kurkuma

Kaszę gotujemy w dużej ilości osolonej wody zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W tym czasie siekamy cebulę, czosnek i paprykę w drobną kosteczkę. Następnie podsmażamy na oliwie celulę, jak się zeszkli dodajemy czosnek i paprykę i smażymy jeszcze chwilę. Kaszę odcedzamy i obficie przelewamy zimną wodą, a następnie przerzucamy na patelnię do cebulki z papryką. Doprawiamy 0,5 łyżeczki soli, pieprzu, słodkiej papryki, curry i kurkumy oraz szczyptą chilli. Dokładnie mieszamy i smażymy jeszcze chwilę by smaki się wymieszały. Na koniec posypujemy posiekaną nacią pietruszki i gotowe :)

Smacznego!

Wartości odżywcze ugotowanej kaszy bulgur (w 100 g)

Wartość energetyczna - 83 kcal
Białko ogółem - 3.08 g
Tłuszcz - 0.24 g
Węglowodany - 18.58 g (w tym cukry - 0.10)
Błonnik - 4,5 g

Minerały

Wapń – 10 mg
Żelazo - 0.96 mg
Magnez - 32 mg
Fosfor - 40 mg
Potas - 68 mg
Sód – 5 mg
Cynk - 0.57 mg

Witaminy

Tiamina (B1) – 0.057 mg
Ryboflawina (B2) – 0.028 mg
Niacyna (B3) - 1.000 mg
Witamina B6 - 0.083 mg
Kwas foliowy - 18 ug
Witamina A – 2 IU
Witamina E - 0.01 mg
Witamina K - 0.5 ug

Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.